Femton äger.

2012-09-07 23:46:09 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Brukar alltid göra ett litet inlägg innan/precis efter jag fyllt år med en liten resume av året som gått, de flesta brukar ju göra en efter nyår, men jag är lite hipster ;)
 
Iaf, fyller 16 år imorn, ålderskris? Haha nej nu sitter jag här min sista kväll som 15, galet vad tiden går fort! Fast det känns ändå som att jag varit 15 ganska länge, men det känns ändå som att jag var 14 nyss haha.
Jag började ju mitt år som 15 åring första eller andra veckan i nian, kommer ihåg att vi precis hade fått in ett bordfotbollsspel till vår skola som vi geekade vid haha, stod och körde med Mimmi efter att vi slutat den dan. Men vad har hänt sen dess? Vad har jag egentligen haft för mig dessa 365 dagar?, eller 366 eftersom att det var skottår i år. Jag har ju för det mesta varit med kompisar och pluggat, standard. Men jag har även gått igenom lite grejer i livet, haha djupt. Sen har jag haft grymt kul också! Har skaffat en massa nya kompisar, blivit bättre vän med några jag redan kände och tappat kontakten med några få, men that's life liksom :) Jag har försökt att  förstå mig på vilka som är ens riktiga vänner och försökt hålla mitt nyårslöfte (inte ta någon förgivet) vilket jag lyckats ganska bra med ändå, men det är inte något man kan undvika helt. 
 
Jag har som 15 åring överlevt hela nian haha, myckeeeet prov säger jag bara! Kommer såklart ha mer nu (antar jag eftersom att det brukar öka succesivt) men gud vad det var mycket plugg, längtar inte tills råpluggningen drar igång igen. Men jag lyckades bra och fick mina 320 poäng jag alltid velat ha men inte trott att jag skulle få♥.
 
Sen har jag ju börjat i en ny skola (Gymnasiet) som 15:åring och det har gått super hitils, inte för att vi har haft något super seriöst prov än, men det man var mest nervös över eller ja orolig för, var ju hur man skulle trivas, eller så var det iaf för min del. Men det är verkligen jättebra så jag är nöjd! Trodde jag skulle sitta och sakna min gamla skola hela tiden men det gör jag faktiskt inte, det känns bra att jag fick ett bra avslut på min förra skola, om ni fattar vad jag menar? Man vill ju inte avsluta någonting och lämna det dåligt, asså det ska vara  bra när man lämnar det haha, om nån fattar, och det var jättebra på min gamla skola så man kan ju se det på ett posetivt sätt :) Men min nya skola är grym! 
 
Jag har varit på lite läger osv som 15 åring haha och det har väll varit skoj! Älskar ju läger så det var ju inte så konstigt att jag gillade det. Haha jag har även gått på typ tusen promenader, älskar att gå runt och se mer av staden vi bor i, eller nya städer såklart, och se nya platser osv, HAHAH Okej nu lät jag som en pensionär, kanske börjar bli gammal? ;)
 
Jag hade en av de bästa sommrarna någonsin, eller ja de flesta sommrarna är ju underbara men denna var lite extra awesome, speciellt början, det var skitkul att jobba på ungdomsfestivalen! Sen var jag ju i Göteborg och på Skärgården och båda de ställerna var kalaskul, Göteborg var väldans skoj och Skärgården(Nåttarö) hade en extremt hög mys/kul faktor haha, Julia och Sofia om ni läser detta så ska ni veta att vi SKA dit nästa år igen! Och så var jag ju i Grekland också.
 
Jag har fått ta en massa beslut, fast det får man väll göra lite då och då hur gammal man än är, men nu har det varit en massa grejer, typ som gymnasium, framtid osv. Första klivet in i vuxen livet typ? haha.
 
Ja vad mer har jag gjort, jag har hittat på en vääääldans massa roliga saker med mina vänner, impulsiva resor, jakt efter Mc Wraps, Timmlånga upptäcksfärder, Köa nattenlång på drottninggatan, utomlands resor med vänner både till England och Grekland (Y), druckit en massa lyxshakes, varit allmänt tjocka och coola, ätit pannkakor med beasås och ja, haft det underbart helt enkelt!
 
Jag har nog också vuxit lite som person, haha klyshigt värre, nej men det gör man ju hela tiden utan att man tänker på det. Men jag bryr mig mycket mindre om vad folk tycker nu, inte för att jag brydde mig speciellt mycket men nu bryr jag mig knappt :D
 
Jaaaaa what else, jag har startat denna blogg med Mimmi som ni kanske märtk ;) Dock så hade jag ju redan en blogg innan sen fyra år tillbaka så det här med bloggning är ju inget nytt för mig, haha låter som att jag tror att jag är västa PRO:t inom nått.
 
Jaja, fyller år om 18 minuter så ska verkligen ta vara på min sista kvart som barn! Eller är man barn när man är 16? kanske man är, vi kan säga att man är det tycker jag! Vill inte bli vuxen! Aja ska som sagt verkligen ta vara på denna kvart genom att borsta tänderna ;) hahah, Grattis i förskott till mig.
 
HA DET BÄST.
 




//R

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu